syntax



Definition of syntax according expert
"Syntax is the study of the principles and processes by which sentences are constructed in particular languages. Syntactic investigation of a given language has as its goal the construction of a grammar that can be viewed as a device of some sort for producing the sentences of the language under analysis."(Noam Chomsky, 2002:11)

‘First and foremost, syntax deals with how sentences are constructed, and users of human language employ a striking variety of possible arrangements of the element in sentences.’
Pengertian yang lebih sederhana datang dari Matthew, dia mengatakan bahwa “Syntax is derived from a Greek word meaning ‘arrangement’. Susunan ini mempelajari cara-cara dimana kata terbentuk bersama dalam sebuah kesatuan membentuk suatu kesatuan yang lebih besar.

Contoh Syntax dalam Linguistic
Untuk mempermudah dalam memahami pengertian syntax dari para penemu, sebaiknya perhatikan contoh berikut ini :
  1. Box
  2. That big box
  3. That big box are very heavy

Kata Box (1) merupakan kata (word), kemudian That big box (2) adalah frase dan yang terakhir (3) merupakan klausa. Karena definisi dari Kata mungkin sudah terlalu jelas, maka mari berlanjut pada Frase (phrase). Frase terbentuk dari beberapa kata dan kemudian akan berkembang lebih besar menjadi sebuah klausa. Dan Klausa adalah gabungan beberapa kata yang mengandung sebuah kata kerja terbatas yang tidak bisa terbentuk dalam keadaan terpisah.

There are two parts of sentence that very important to analyze syntax
1.     Phrase
1.     Noun phrase
2.    Verb phrase
3.    Adjective phrase
4.    Adverb phrase
5.    Prepositional phrase
2.    Clause
1.     Independent clause
2.    Dependent clause








Komentar

Postingan Populer